2011年5月28日土曜日

a flower girl in Namsan ナムサンの花売り娘

朝早くから花売りする少女。


私は、飛騨の山里に住んでいました。
小学生のころ、隣の登美ちゃんと山へササユリを採りに行きました。
採ってきたササユリを町へ売りに行きました。
町が、目覚め始ためたころ、
「花、いらんかなあああああ」
と言って、売りました。
町の子供(同級生)は、お母さんに起こされて、眠気眼をこすっていました。
「山の友達が、もう花売りにみえたよ」
と叱られていました。
花が売れてしまうと、あわてて家へ帰って、学校へ行きました。

今、ナムサンの子供たちを見ると、懐かしい追憶がよみがえってきます。

When I was a small child, I lived in a mountainous area called Hida in Japan.
I woke up early in the morning, I went to mountains to gather Japanese lilies into a basket with my best friend Tomi chan.

Then we went to the downtown to sell the flowers with a loud voice.
The town begun to wake up and we walked around the downtown saying
"Anybody want some flowers?"
A mother of my classmate woke a sleeping daughter.
She got a scolding from her mother.
"Your friend from mountains already come and sell flowers."
After we sold all the flowers, we rushed back to our home and went to school.

Seeing a flower girl in Namsan, I really remember my childhood days nostalgically.



0 件のコメント:

コメントを投稿